Stanovy
Severočeského sdružení obcí
v úplném znění schválené na Sněmu SESO 2021
I. Vznik
Sdružení vzniká sloučením Sdružení severočeských měst a obcí a REF - regionálního ekofondu pánevní oblasti. Členy se stávají všechny členské obce a města Regionálního ekofondu a ostatní obce, které projeví o členství zájem. K ochraně svých zájmů zakládají obce a města severočeského regionu podle § 20 f zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník. Severočeské sdružení obcí, které sdružuje především obce ležící na území okresů: Most, Chomutov, Teplice, Ústí nad Labem, Litoměřice, Louny, Děčín.
Sdružení je právnickou osobou, jež odpovídá svým majetkem za nesplnění svých povinnosti.
II. Název a sídlo
Název: Severočeské sdružení obcí (dále Sdružení)
Adresa: Ústí nad Labem, Velká Hradební 48
IČO : 47324376
Bankovní spojení: Komerční banka Ústí nad Labem
III.
Účel sdružení
Účelem Sdružení je napomáhat vzájemné informovanosti mezi obcemi, koordinovat jejich akce přesahující rámec územního obvodu jedné obce, vytvářet podmínky pro součinnost ve všech oblastech, v nichž obce vyvíjejí svou činnost, se zvláštním zřetelem na rozvíjení samosprávy.
Sdružení bude zaujímat stanoviska k legislativním návrhům a dalším záměrům týkajících se obcí a předkládat iniciativní návrhy Ústeckému kraji, orgánům veřejné správy, poslancům a senátorům PČR a zákonodárnému orgánu.
Bude zajišťovat informační zázemí obcím v oblastech jejich činnosti, shromažďovat a rozšiřovat zkušenosti z řešení problémů obcí.
Nadační činností bude získávat finanční prostředky pro financování regionálních projektů, bude koordinovat zahraniční spolupráci a pomoc regionu. Bude zajišťovat vzdělávání představitelů samosprávy.
IV.
Předmět činnosti
1. Legislativní
shromažďování, připomínkování a společné prosazování připomínek k návrhům zákonů, směrnicím a prováděcím projektům,
spolupráce s poslanci regionu v zákonodárných sborech, iniciování legislativních návrhů vycházejících z potřeb obcí, spolupráce s Ústeckým krajem při jeho zákonodárných iniciativách.
2. Informační systém pro obce
shromažďování materiálů a zkušeností včetně poskytování informací týkajících se chodu jednotlivých obcí jako jsou vyhlášky, zásady prodeje domů, pozemků, chod a organizace komunálních a městských podniků a další materiály podobného charakteru,
vytvoření databanky informací o možnostech získávání finančních prostředků a druhů pomoci pro realizaci záměrů a projektů obcí včetně způsobu jejich čerpání, informace o možnostech spolupráce s tuzemskými i zahraničními subjekty (nadace, fondy, zahraniční pomoc) a její koordinace
3. Životní prostředí
spolupráce s podniky, databanka akcí a návrhů obcí, prosazování priorit při řešení ochrany a tvorby životního prostředí regionu
4. Hospodářská a sociální oblast
řešení společných problémů v hospodářském a sociálním rozvoji spolupráce na tvorbě programů pomoci regionu včetně návrhu vhodných dotačních titulů
5. Služby
pomoc při provádění konkursů a výběrových řízení, vzdělávání v oblasti samosprávy a státní správy - školení k problematice řízení obcí, příprava a koordinace regionálních projektů, vydávání informačního bulletinu.
6. Nadační činnost
ve prospěch obcí, spolupráce se zahraničními nadacemi. Činnost a aktivity Sdružení mohou být zajišťovány externími subjekty.
V.
Členství
Členem Sdružení se může stát každá obec, která o to požádá Radu Sdružení. Každá obec je oprávněna dle vlastní úvahy do Sdružení vstoupit. Členem Sdružení se může stát také jiná právnická osoba, která chce pomoci účelu Sdružení, zaváže se řídit jeho stanovami, a která o členství požádá Radu Sdružení.
VI.
Zdroje financí
Roční příspěvky členských obcí Sdružení ve výši 1,50 Kč na obyvatele za rok;(rozumí se počet obyvatel vždy k prvnímu kalendářnímu dni příslušného roku) nadační činnost sdružené prostředky pro řešení regionálních a subregionálních problémů zahraniční účelová pomoc vlastní příjmy příspěvky ze státního rozpočtu roční příspěvky ostatních členů Sdružení ve výši stanovené Radou Sdružení, platby za spolupráci při přípravě a realizaci projektů v rámci schváleného programu činnosti
VII.
Orgány Sdružení
Sněm Sdružení
je nejvyšším orgánem Sdružení je složen ze zástupců obcí ( max. 10 z každého okresu ) volených všemi členy Sdružení daného okresu. Členové Sdružení, kteří nejsou delegáty, se jednání sněmu zúčastňují s hlasem poradním. Schvaluje a kontroluje realizaci předmětu činnosti Sdružení.
Sněmu přísluší rozhodovat o veškeré činnosti organizace, pokud není rozhodování vyhrazeno jiným orgánům.
Projednává podněty a návrhy Rady Sdružení a Revizní komise Sdružení.
Hlavní činnost Sněmu
potvrzuje volbu a odvolání max. 21. členné Rady Sdružení složené ze zástupců obcí - po třech za okres Chomutov, Most, Teplice, Ústí nad Labem, Děčín, Louny a Litoměřice - zvolených členy Sdružení příslušného okresu.
Volí a odvolává 5-ti člennou Revizní komisi složenou ze zástupců obcí
Sněm schvaluje:
Sněm Sdružení se schází 1x za kalendářní rok a vždy, požádá - li o jeho svolání více než polovina členů Sdružení z jednoho okresu nebo Revizní komise. Jednání Sněmu zpravidla řídí předseda Sdružení. Průběh jednání stanoví jednací a volební řád.
O průběhu jednání se pořizuje zápis, který obsahuje:
jméno a sídlo sdružení místo a datum konání Sněmu presenční listinu jméno předsedajícího, zapisovatele, ověřovatelů a osob pověřených sčítáním hlasů popis projednání jednotlivých bodů programu usnesení sněmu + výsledek hlasování Zápis ze Sněmu vč. usnesení je zveřejněn na internetových stránkách Sdružení. Zápisy, pozvánky, materiály a presenční listiny se uschovávají po celou dobu trvání Sdružení. K přijetí usnesení je třeba kladného hlasování nejméně poloviny přítomných členů. V případě vyhlášení nouzového stavu nebo mimořádných událostí, kdy se nebude moci Sněm uskutečnit prezenčně, může být uskutečněn distančně, resp. korespondenčně. Toto opatření se vztahuje i na jednání Rady SESO a Revizní komise SESO.
Sněm Sdružení může udělit titul „čestný předseda“. Z tohoto titulu nevyplývají žádná práva ani povinnosti.
Rada Sdružení
je výkonným orgánem Rada Sdružení má max. 21 členů. Členem Rady Sdružení může být statutární představitel členské obce nebo jiná fyzická osoba touto obcí pověřená.
Radě přísluší
Revizní komise
Sněm Sdružení vykonává kontrolní činnost prostřednictvím své revizní komise. Revizní komise je pětičlenná a volí se vždy na 2 roky. Revizní komise volí a odvolává svého předsedu a místopředsedu. Předseda i člen revizní komise může být současně členem Rady Sdružení.
Revizní komise zodpovídá za výkon své funkce Sněmu Sdružení. Nestanoví - li Sněm Sdružení nebo předseda Rady Sdružení jinak, předkládá zprávu o své činnosti vždy po uplynutí kalendářního roku.
Revizní komise potvrzuje správnost účetní uzávěrky před jejím schválením Sněmem. Revizní komise může zřizovat pracovní komise a výbory pro zajištění své činnosti.
Revizní komise má právo požádat Radu Sdružení o svolání mimořádného Sněmu. V případě, že Rada do 30 dnů nevyhoví návrhu Revizní komise, svolá Sněm Revizní komise.
Předseda Sdružení
Místopředsedové rady Sdružení
V době nepřítomnosti předsedy Sdružení zastupuje předsedu určený místopředseda.
Výkonný ředitel
Výkonného ředitele jmenuje a odvolává Rada. Výkonný ředitel je oprávněn jednat za Sdružení ve všech záležitostech s výjimkou těch, které jsou dle těchto stanov vyhrazeny jiným orgánům Sdružení, není-li těmito orgány Sdružení k jejich výkonu písemně pověřen.
Výkonný ředitel je povinen
Výkonný ředitel je oprávněn
Výkonný ředitel je pověřen
VIII.
Práva a povinnosti členů Sdružení
Práva členů sdružení
Povinnosti členů Sdružení
Na základě písemné žádosti může Rada Sdružení schválit odklad úhrady členských příspěvků.
IX.
Zánik členství ve Sdružení a zánik Sdružení
Zánik členství
Člen sdružení může ze sdružení vystoupit, ne však v nevhodnou dobu a majetkové újmě Sdružení nebo ostatních členů Sdružení. Členství zaniká na základě písemného oznámení člena Sdružení, doručeného předsedovi Sdružení vždy nejpozději do 30. září příslušného kalendářního roku a to k 31. prosinci téhož roku.
Člen sdružení může ze sdružení na základě dohody vystoupit v kteroukoliv dobu. Součástí této dohody však musí být zřejmý způsob vypořádání všech závazků vůči Severočeskému sdružení obcí.
Omezující okolnosti zániku členství ve sdružení musí mít povahu objektivně existující překážky pro určitý časově ohraničený úsek doby trvání sdružení. Existenci takových omezujících okolností schvaluje Sněm sdružení.
Finanční vypořádání vzájemných pohledávek a závazků Sdružení a bývalého člena bude provedeno zásadně do 6. měsíce roku následujícího po ukončení členství ve Sdružení (netýká se pohledávek a závazků, které jsou již smluvně zajištěné), ne však dříve, než Sdružení schválí roční účetní závěrku za kalendářní rok, ve kterém členství zaniklo.
Uhrazené členské příspěvky se v případě zániku členství nevracejí.
Zánik Sdružení
K zániku Sdružení může dojít jen na základě usnesení sněmu Sdružení o jeho zrušení s likvidací nebo ze zákona. Sdružení zaniká výmazem z registrace.
X.
Vztah Sdružení ke Svazu měst a obcí ČR
Sdružení spolupracuje se Svazem měst a obcí ČR a je jeho partnerem. Formy spolupráce budou stanoveny vzájemnou dohodou.
XI.
Závěrečná ustanovení
Adresa:
Severočeské sdružení obcí
Velká hradební 48
400 01 Ústí nad Labem
IČO: 47324376
telefon: +420 603 817 025
Výkonný ředitel
Ing. Vladislav Raška
e-mail: reditel@seso.cz
Asistentka ředitele
Lenka Barvínková
e-mail: barvinkova@seso.cz
najdete nác v budově B Krajského úřadu Ústeckého kraje
Svátek má Štefan, Sára
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Slunce vychází:7:16
Slunce zapadá:18:25